Dĺžka: 29.3 km Prevýšenie: +230m Náročnosť: mierne náročná

Trasa:

Žilina – Závodie – Lietavská Lúčka – Lietavská Svinná – Babkov – Lietava – Brezany – Bánová – Žilina

Popis:

Odštartujeme zo Žiliny cez rondel do Závodia. Hneď za mostom ponad Rajčanku odbočíme vľavo. Proti toku rieky striedavo po užšej asfaltke a chodníku k lávke pri Kamennej ulici. Prejdeme cez lávku a nadaľej popri Rajčanke po asfaltovej cestičke na cestu. Po nej vpravo a hneď vľavo na nespevnenú cestu okolo Rajčanky, ktorá sa postupne zhoršuje. Napokon prechádzame cez nechránené železničné priecestie a okolo záhradiek do Lietavskej Lúčky. Po ulici Skalka prajdeme k železničnej stanici a ďalej uličkami a chodníkmi až na koniec obce na hlavnú cestu. Odbočíme smerom do Lietavy, ale hneď za železničným priecestím vľavo na nevýraznú poľnú cestu. Po nej zakrátka cez železničný most a nakoniec prídeme na hlavnú cestu pri železničnom priecestí pri Porúbke. Pokračujeme po štátnej ceste peknou Svinianskou dolinou cez Lietavskú Svinnú a jej časť Kňazovu Lehotu.