Dĺžka: 59 km Prevýšenie: +1350 m Náročnosť: ťažká

Trasa:

Žilina – Bánová – Hôrky – Bitarová – Peklina – Rôsoviny – Hlboké – Hrabovská dolina – Sedlo nad Jablonovým – Súľov – Patúch – Babkov – Lietavský hrad – Lietava – Brezany – Bánová – Žilina

Popis:

Odštartujeme zo Žiliny cez rondel do Závodia – hneď za mostom odbočíme vľavo. Pokračujeme do centra bánovej – vľavo po hlavnej ceste a 0,4 km za mostom vpravo okolo cintorína na nefrektovanú poľnú asfaltku. Po nej priamym smerom na rázcestie, kde odbočíme vpravo (smerom na Hôrky) a zakrátko vľavo až na hlavnú cestu pred Bitarovú. Na začiatku Bitarovej, hneď za tabuľou „Začiatok obce“ odbočíme z hlavnej cesty vľavo do obce a na rázcestí pri obecnom úrade, tesne pred kaplnkou odbočíme opäť vľavo. Spočiatku postupujeme po asfaltke, zakrátko vľavo výrazným stúpaním po poľnej ceste do sedla nad Peklinou. Brzdy vyskúšame v nasledujúcom strmom zjazde do Pekliny. Na križovatke v obci odbočíme vľavo a mierime spočiatku po zlej asfaltke do Peklinskej doliny.